Lukk
(Salg kun til registrerte firma) Mandag–Fredag 9–18 +46 86602030




Kjøpsvilkår

1. BESTILLINGS- OG PRISVILKÅR


Alla bestillinger som gjøres på azdesign.se, er bindende. Avtalen er mellom kjøperen og AZ Design AB. Reglene i den svenske konsumentköplagen og distansavtalslagen blir gjeldende for kjøp gjort i nettbutikken, siden kjøperen er konsument. Avtalen om bestilling inngås når azdesign.se har sendt ut en bekreftelse på at bestillingen er akseptert via e-post etter at du har lagt inn ordren og fullført kortbetaling, alternativt gått gjennom kredittvurderingen dersom du betaler med faktura.

Bestilling som gjøres i en annen persons navn uten vedkommendes samtykke, eller som på annen måte medfører at AZ Design lider økonomisk tap eller annen skade, politianmeldes. IP-nummeret fra den datamaskinen bestillingen gjøres fra, logges og overlates til politiet i forbindelse med en politianmeldelse. Personer under 18 år er ikke berettiget til å bestille produkter fra AZ Design uten foresattes samtykke.


Prisvilkår
 

Prisene er i svenske kroner og inkluderer gjeldende moms, p.t. 25 %. Avhengig av hva du velger øverst i venstre hjørne på hjemmesiden:  inkl. moms eller ekskl. moms så vises alle priser på hjemmesiden inklusive eller eksklusive moms. Når man kommer til kassen, står det også der tydelig hva produktene koster med eller uten moms. Vi forbeholder oss retten til eventuelle prisendringer grunnet endret moms eller unormalt store endringer i innkjøpspriser. Vi tar ikke ansvar for eventuelle feilaktige priser på grunn av f.eks. trykkfeil.


Anbud / Tegning


Om ingen gyldighetstid er angitt, gjelder anbudet i 30 dager fra anbudets dato.

Anbud inkludert bilder, tegninger, kalkyler og andre handlinger med tilhørende rettigheter er selgerens eiendom. Kjøperen har ikke rett til å benytte opplysningene til skade for selgeren, overlate opplysninger til tredjepart eller utnytte de skreddersydde løsningene som inngår i anbudet.

 

Ordrebekreftelse

Når vi har mottatt og bekreftet din bestilling, sender vi snarest en ordrebekreftelse til din e-post. Den inneholder informasjon om din bestilling. Kontroller alltid bekreftelsen din og kontakt kundetjenesten snarest dersom du lurer på noe.

Om du ønsker å endre en bestilling i etterkant, er det viktig at det gjøres snarest mulig til Kundeservice, ettersom spesielt lagervarer pakkes og leveres så snart betaling er mottatt.

 

2. FRAKT og LEVERING


AZ Design tilbyr frakt innen Sverige for foretak. Kostnad for dette fremgår tydelig i kassen.


Leveringstid

Hjemlevering skjer normalt hverdager mellom kl. 08:00–17:00 til nærmeste port, grind eller garasjeplass. Tiden avhenger av hvor i landet du bor. Tenk på at leveringstiden som er angitt på hjemmesiden, er et estimat. Du som kunde kommer til å få beskjed per telefon av transportselskapet i dagene før levering med nærmere informasjon om leveringsdag og tid. Du blir da tildelt et tidsintervall (ikke nøyaktig tidspunkt) etter avtale med transportselskapet. 

Leveringsmåte

AZ Design benytter hovedsakelig  DHL og Posten. Ved mindre varepakker forbeholder vi oss retten til å levere til nærmeste postkontor/post i butikk. Oppbæring er ikke inkludert i fri frakt, men varen din leveres på dagtid ifølge avtale med fraktselskapet. Din bestilling kan komme til å bli delt opp i mer enn én leveranse ettersom produktene kan bli levert fra ulike lagre.

Leveringsadresse

Vi leverer normalt til folkeregistrert adresse. Ønskes annen leveringsadresse, må dere kontakte kundetjeneste via e-post eller telefon. 

Mottak av din levering

  • Sjekk emballasjen og noter eventuell skade og/eller emballasjeskade på fraktseddelen/håndskanneren.
  • Tell antall kolli og noter eventuelt manglende kolli på fraktseddelen/håndskanneren.
  • Kvitter ut fraktleveransen. Underskrift bør være leselig og ved behov komplettert med navn skrevet i store bokstaver

Henting

Vi tilbyr ikke henting, men leverer bare ut til kunde.

Transportansvar

AZ Design er ansvarlig for eventuell skadet eller mistet vare ved transporten til kunden. Kunden er ansvarlig for varen ved eventuell retur.

3. BETALINGSVILKÅR

 

Kortbetaling – Praktisk og sikkert

Du kan alltid betale med VISA eller Mastercard . Pengene trekkes direkte fra din konto. AZ Design forbeholder seg retten til å kontrollere kortets gyldighet og at kjøpesummen er tilgjengelig for debitering. AZ Design forbeholder seg også retten til å nekte kjøp.

Man kan velge å betale hele ordreverdien med betalings- eller kredittkort. Vi aksepterer for tiden VISA eller Mastercard. Det tilkommer ingen kortavgifter.

Kredittkortbetaling håndteres av vår betalingspartner DIBS for å garantere rask og sikker betaling. Det skjer på følgende måte:

  1. Velg Kredittkort som betalingsmetode i kassen. Du lenkes nå til DIBSs sikre betalingsserver.
  2. Velg type kredittkort, oppgi kortnummer, utløpsdato, kortets sikkerhetskode (CVV) samt navn på kortinnehaveren. Vennligst merk deg at ved bruk av e-kort bør du oppgi minst to måneders gyldighetstid.
  3. En kontroll gjennomføres slik at kortopplysningene stemmer, samt at det er dekning for kjøpet.
  4. Kjøpesummen reserveres først på din konto.
  5. Når varene sendes, trekkes pengene fra din konto, og den reserverte summen overføres via DIBS til AZ Design.

DIBS, som håndterer kortopplysningene, oppfyller kravene for PCI-DSS.

Les mer om DIBS her.


Faktura og avbetaling

AZ Design samarbeider med Svea Finans. Det gjør at du kan betale med faktura 30 dager for opptil 50 000 kr. ekskl. moms eller dele opp betalingen din. Svea Finans arbeider sikkert med e-handel via faktura og kreditt med mange større foretak i Norden.

Fakturaen kommer separat i forbindelse med leveringen. Fakturaen skal betales innen 30 dager. Ingen administrasjonsavgifter tilkommer. Har du noen spørsmål når det gjelder avbetaling, kan du alltid kontakte oss, så hjelper vi deg. 

Ved fakturakjøp på over 50 000 kr ekskl. moms gjennomføres en kredittvurdering. Vi benytter oss av både Creditsafe og UC ved kredittvurdering og gjør en intern vurdering ut fra deres opplysninger. Om dere ikke anses som kredittverdige, finnes det andre betalingsalternativer, for eksempel forskuddsbetaling eller betaling med bankkort (VISA/Mastercard). 

Forskuddsbetaling

I enkelte tilfeller vil du måtte betale på forskudd, for eksempel dersom selskapet ditt er nystartet, ved enkeltmannsforetak, eller om du ikke er kredittverdig, samt om du vil kjøpe bestemte bestillingsprodukter og spesiallagde produkter. Vi benytter oss av både Creditsafe og UC ved kredittvurdering og gjør en intern vurdering ut fra deres opplysninger. 

Foretaksleasing

AZ Design samarbeider med Wasa Kredit. Les mer om deres leasingvilkår eller kontakt vår Kundeservice for mer informasjon.

 

4. ANGRERETT

Privatpersoner har rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra du som kunde har mottatt varen ifølge distansavtalslagen. Angreretten gjelder ifølge nevnte lov bare dersom varen og dens originalforpakning kan tilbakeleveres i vesentlig uforandret tilstand, forutsatt at produktene returneres umontert, komplett i originalemballasjen samt med kvittering. Dersom man er usikker på produktet, skal man håndtere det varsomt slik at det kan returneres i salgbar tilstand, altså ubrukt, og spare emballasjen. Kunden står for fraktkostnaden ved retur. Vil kunden benytte seg av angreretten, skal vedkommende kontakte AZ Designs Kundeservice via e-post eller telefon for å få en adresse å sende varen til. Returfrakten bekostes av forbrukeren.


Distansavtalslagen inneholder imidlertid flere bestemmelser som begrenser retten til å benytte angreretten. Ifølge Distans- och Hemförsäljningslagens 4 § gjelder ikke angrerett dersom avtalen henviser til følgende: "En vare som på grunn av sin beskaffenhet ikke kan tilbakeleveres, eller som raskt blir dårlig eller for gammel." Dette gjelder for eksempel varer som produseres på bestilling, og som dermed ikke finnes på lager hos våre leverandører. Det kan for eksempel være ikke lagerførte sofaer og stoler som produseres etter kundens ønsker med tanke på stoffarge, eller andre tilpasninger på disse produktene som gjør at varen vanskelig kan selges videre til en annen konsument. Produkter med leveringstid mer enn 2 uker regnes som bestillingsvarer (produsert på bestilling), og disse produktene er oppgitt i nettbutikken med følgende tekst: "Leveringstid: Normalt 3-6 uker". Om du er usikker på hvilke varer som ikke omfattes av angreretten, ber vi deg kontakte kundetjenesten. Når kunden bekrefter sin bestilling, gir kunden sitt samtykke til at AZ Design påbegynner fullføringen av bestillingen. Dette innebærer at kunden ikke har noen angrerett fra og med det tidspunktet da produkter som i ovennevnte eksempler har blitt påbegynt og er i produksjon.

Ved gyldig reklamasjon eller angrerett utbetales den totale tilbakebetalingssummen til kunden innen 30 dager.

ANGRERETTEN GJELDER IKKE FORETAKSKUNDER.


5. GARANTI

Vi selger alle produkter med to (2) års fabrikkgaranti samt tre (3) års reklamasjonsrett i henhold til konsumentköplagen, les mer på Konsumentverkets hjemmesideGarantien dekker bare opprinnelige fabrikasjonsfeil og ikke feil som oppstår på grunn av egen forandring på produktet, som endringer i utseende eller funksjon, ombygging eller annen forandring. Ordrebekreftelsen fungerer som garantibevis.

 

6. REKLAMASJON

Skulle det være noe feil på varen din, er det lettest å reklamere via vår hjemmeside. Gå til vår Kundeservice og skriv "reklamasjon" som emne. Beskriv feilen eller skaden så utførlig som mulig, og legg ved bilder av skaden. Dette for at vi skal kunne vurdere din sak så godt som mulig. Vi tar så kontakt med deg så snart vi kan for eventuell erstatning eller retur. Utbetaling skjer innen 30 dager fra saken er blitt løst.

 

7. TRANSPORTSKADE

Dersom varen er skadd ved levering, skal dette rapporteres omgående til vår kundeservice. Gå til vår Kundeservice og skriv "transportskade" som emne. Dette skal gjøres innen 3 dager for at AZ Design skal kunne melde skaden til fraktselskapet. Det er viktig at du pakker opp og kontrollerer varen så fort som mulig for å kunne oppdage både synlige og skjulte transportskader. Dersom det er en synlig transportskade, meldes dette direkte til sjåføren ved mottak. Det er viktig at du som kunde ser nøye på hele pakken ved mottak og ser over at det ikke er noen synlige transportskader før du skriver under på sjåførens fraktseddel. Når man har signert fraktseddelen ved mottak, har man godkjent at pakken ikke har noen synlige transportskader. Det er viktig at du alltid sparer på originalemballasjen ved transportskader samt ved eventuell retur.

 

8. Lover og tvister


AZ Design er underlagt Konsumentköplagen og Distansavtalslagen samt Köplagen, avhengig av om du som kjøper er konsument eller juridisk person. Les mer om lover og rettigheter på Konsumentverkets hjemmeside. I forbindelse med en tvist påtar AZ Design seg å frivillig følge eventuelle beslutninger fra den svenske Allmänna reklamationsnämnden.

 


9. SALG / TILBUD

SALG / tilbud uten en tydelig sluttdato gjelder så langt lageret rekker. AZ Design reserverer seg mot eventuelt utsolgte varer, noe som kan resultere i delleveranser. Vi reserverer oss mot utsolgte varer samt for lagerbeholdning hos våre leverandører, samt for de eventuelle prisfeil som kan oppstå. Av og til skjer det at noen av de varene du har bestilt, ikke er på lager og blir restnotert. Dette avhenger da av at varen ikke finnes på lager, eller at leveransen er forsinket. Det sendes da en mail til deg innen 1-3 dager. Kontakt vår Kundeservice dersom du vil annullere restnoteringen din, eller hvis du har spørsmål om leveringstider etc.

 

10. Personopplysninger & Retningslinjer for personvern

Når du benytter nettstedet og våre tjenester, vil vi behandle dine personopplysninger i henhold til vår integritetspolicy (GDPR).

 

11. Produktinformasjon

Fakta- og prisopplysninger som forekommer i AZ Designs kommunikasjon, forbeholdes trykkfeil, leverandørers prisøkning samt utsolgte varer. Fotografier som publiseres av AZ Design, har ulike rettighetshavere, og ved ønske om bruk av disse i andre sammenhenger kreves det at du tar kontakt med oss. Tenk på at bilder ikke alltid gjengir produktenes virkelige utseende helt nøyaktig. Skjerminnstillinger og trykktekniske variasjoner vil påvirke dette. Alle produkter er beregnet for bruk i Sverige, Norge og Danmark.

12. Force Majeure

AZ Design skal fritas for skader og andre sanksjoner dersom fullføringen av avtalen forhindres, vanskeliggjøres eller forsinkes av omstendigheter utenfor vår kontroll. Som befriende omstendighet anses blant annet inngrep fra myndigheter, ny/endret lovgivning, uteblitte godkjenninger, krig, brann, oversvømmelse, forstyrrelser i arbeidsmarkedet, forbud, restriksjoner, sabotasje, vanskelige transport- eller værforhold eller uteblitt leveranse fra underleverandør samt dersom selskapet utsettes for kriminelle handlinger som påvirker virksomheten.


Ved spørsmål er du alltid velkommen til å kontakte vårKundeservice.